subota, 11. rujna 2010.

Što je znanje?

Što je znanje?



Hrvatska od svog osamostaljenja naveliko cijeni ZNANJE, Hrvatska želi stvoriti “društvo znanja”, Hrvatska cijeni ljude koji imaju ZNANJE, Hrvatska mora stvarati ZNANJE a ne rad – itd, samo je dio lupetanja novinarskih troglodita koje zadnjih petnaest godina čitam u novinama ili slušam/gledam na radiu/televiziji. Svi se kunu u znanje!
Nitko još nije rekao šta je to u što se kune.
Šta je to znanje?

Hrvatski rječnik definira riječ znanje kao: 1teoretsko ili praktično poznavanje predmeta; 2. poznavanje čega ili spoznaja o čemu; 3.ukupnost poznavanja , sustavnost spoznaja, znanost.
I šta bi sukladno gornjoj definiciji ta riječ ZNANJE trebala značiti?
Ništa!
Ovako definirana riječ “znanje” ne znači ništa, ništa ne sadrži i nikakva korist od nje.
Hrvati se kunu u nešto o čemu pojma nemaju, sva ona jadna uistinu jadna novinarska piskarala Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, Globusa, Nacionala pojma nemaju što promoviraju i na što u svojim napisima ili tv reportažama (isto tako jadni i nesposobni TV novinari) žele usmjeriti ljude. Govore o nečemu što nazivaju “znanje” a nemaju blage veze o čemu govore. Zajedno sa onim interesnim skupinama koje zovemo političke stranke u kojima “cvjetaju” političari novog kova, novinari zajedno sa tim “političarima” lupetaju o znanju a kada bi ih pitali što je to znanje ne bi znali odgovoriti. Ako bi i pročitali definiciju iz rječnika koju sam ja gore prepisao isto tako ne bi znali što je znanje jer ta definicija ne govori ništa, samo prazna slova na papiru, tek toliko da se ispuni natuknica.
Ja imam utisak kada gore navedeni likove govore i kunu se u znanje da oni misle na sljedeće:
a) male štreberčiće koji kao roboti ili trenirani psi ponavljaju naglas riječi iz udžbenika o kojima nisu ništa promislili jer niti ne mogu promisliti – udžbenici su sastavljeni na taj način da njihovi konzumenti postanu nalik malim treniranim životinjicama
b) sposobnost da mali štreberčići ponove svaku rečenicu iz udžbenika ili “riješe” svaki zadatak iz neke zbirke bez da se uopće upitaju: šta to sve skupa znači
c)odgoj madih generaciju na principu dresure – da budu sposobni izdeklamirati gradivo, u nekoj mjeri ga i primijeniti, ali da se ne pitaju odakle to “znanje” kako je nastalo i čemu služi
Ovaj mali mali dio pogrešne koncepcije pojma ZNANJE koja živi u glavama naših stupova društva i medija nije znanje, to je dresura.
Znanje je KREATIVNOST a današnji školski sistem niti univerzitet NISU U STANJU proizvesti kreativnog pojedinca. Kreativni pojedinac je slučajni događaj a ne proizvod obrazovnog sistema.
Što opet otvara novu temu za diskusiju…
ŠTA JE KREATIVNOST?
Kreativnost, analogno znanju, sigurno nije ono što u rječnicima ili u novinama te ostalim medijima piše.
Ostavimo tu veliku temu za koji drugi dan

Broj komentara: 18:

  1. nisam ja ništa - to Blogger sam radi

    OdgovoriIzbriši
  2. A ja mislio da si ti pticu ubacio odnekuda, a nije mi jasno kako je ostao Bobi ovdje kada sam ga stavljao kao svoju sliku.
    Ne volim prepametne kompjutore iprepametne internet servise, postanem lagano paranoičan

    OdgovoriIzbriši
  3. ma zezam te naravno da sam ja ubacio a Blogger mi omogućio :o)))

    OdgovoriIzbriši
  4. Uf, sad mi je laknulo, ipak si ti bog ovoga sustava
    Đuro ti si MRAK!

    OdgovoriIzbriši
  5. Bobi je kriv. On svugdje šeta pa ostavi slike za sobom.:O)

    OdgovoriIzbriši
  6. Thank you, Aleksandar!

    I understand you struggle with the definitions in the dictionary's.
    If you want to find a good explanation about knowledge, try to read how Aristoteles discribes the different kinds of knowledge: intellect, technical knowledge, wisdom, practical knowledge, ... . You can read it in this link under 'BOOK VI': http://en.wikipedia.org/wiki/Nicomachean_Ethics . And yes, I think creativity can be seen as a kind of knowledge.

    OdgovoriIzbriši
  7. Thank you Hilde! Kan ich bitte auf Deutsch weiter schreiben weil ich englische sprache nur verstehen kan, aber leider sehr schlecht komunizieren.
    Ich habe auf deine Internet Site gesehen dass du Sokratischen - dialog leehrst. Kanst du bitte auf diesen Blog etwas darueber schreiben?
    Ich bin der Meinung das Dialog sehr hilfreich ist in Erkentnissprozessen und hier in Kroatien (so weit mir bekannt ist) gibt es keinen der etwas nutzliches ueber Sokratischen dialog sagen kan.
    Vielen Dank - im Vorauss!

    OdgovoriIzbriši
  8. 'Socratischen dialog' (SD) starts from the idea: 'I know I do not know', SD does not judge, and every answer is worth to think about (to learn about myself and others). So: This dialog results in a better quality of listening and understanding. Be sure: SD asks a lot of exercising but it is an innovative experience ... ;°)

    Because a complete explanation of the 'Socratischen dialog' takes a lot of space, I put you on the way to find good information about it. With these links you can find information in the German language about the 'Sokratischen Gespräche':
    1. http://www.thur.de/philo/sk.htm
    2. http://www.philosophisch-politische-akademie.de/sokr1.html#top
    3. http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4eutik

    The website (in Dutch) of my professor is: http://www.socratischgesprek.be/socrates.html.

    I hope with this links you can find what you need. If you have some more questions: you are welcome, Aleksandar!

    OdgovoriIzbriši
  9. I still forgot to say: the title of your article 'What is knowledge?' is an exellent question to start a Socratic Dialogue! Other possibilities: What is freedom? What is power? What is friendship? What is good governance? ...

    OdgovoriIzbriši
  10. <Dear Hilde!
    Vielen, vielen Dank fuer Links!

    OdgovoriIzbriši
  11. What is freedom? - Ljubav prema sebi.

    What is power? -Ljubav prema znanju.

    What is friendship? - Ljubav prema drugima.

    What is good governance? ... - Ljubav i prema onima koji misle drugačije.

    *[:o)

    Uvjek je negdje u temelju Ljubav, kao najmoćnija energija ovoga Svijeta.
    (samo se toga trebamo mi kao Homo Sapiensi podsjetiti.. jer smo malo većinski zaboravili..)

    OdgovoriIzbriši
  12. Znanje je Ljubav prema spoznaji.

    OdgovoriIzbriši
  13. I doubt we can say in one sentence what knowledge, or freedom, or good governance is. For every person those concepts have another meaning.
    How this is possible? Well, imagine it as DNA. Almost everyone has another content in his 'backpack of life': difference in education (at home and at school), different life experiences, different conviction, different goals,...
    What can help us to discuss about those differences? You can choose to look with an open mind and see 'the truth' of the other one. This is a succesfull skill which is used in case of conflicts and meetings. And no, it does not cost more time: on the contrary!

    OdgovoriIzbriši
  14. "You can choose to look with an open mind and see 'the truth' of the other one.
    - Thank you Hilde for thies thought!

    OdgovoriIzbriši